felize

My Confessions

I am from planet earth...

Publicerad 2007-04-30 12:02:35 i Frihet att tala,

image30

Hej! Mitt namn är Yelis och jag har levt i cirka 10585 dagar. Jag kommer från planeten jorden och mina föräldrar gav mig livet. Innan dess var jag en själ i en spermie. Jag är människa och människor har fått ett val. Antingen är jag "god" eller "ond" men oftast är vi båda, vissa mer eller mindre, det ena eller det andra. Detta beror på vilka val vi gör. Jag försöker vara medveten i mina val, analysera resultatet och vilken påverkan mina handlingar kan ha på andra människor i min omgivning. Ibland får jag, som alla andra människor, ta konsekvenserna för mina handlingar. Vissa dagar måste jag inse, trots min intelligens, att jag inte kan vara en ideal människa. Detta uppvaknande kan ibland göra ont och ibland gör det mindre ont, det beror oftast på omständigheterna. Jag är tacksam över min möjlighet till detta liv, på denna planet, kallad Tellus. Jag är en av så många andra men hoppas ibland att min röst skall bli hörd. Då alla av oss, människor, har blivit skapade speciella och unika försöker jag finna det som gör mig speciell. Det som förenar oss människor är den medfödda instinkten. Jag vill att vi alla erkänner vilka vi är istället för att låtsas att vi är mer än bara människor. Det är denna jag är, och det jag tror på. Mina positiva egenskaper är inte konstanta och inte heller dom negativa. Motpolerna tjänar sina syften och visar sig när situationen/erna kräver det. På fritiden försöker jag utvidga mina sinnen med nya upplevelser. Dessa upplevelser får jag genom musik, litteratur, äventyr, kärlek, vänskap och skapande. För att min kropp skall må bra brukar jag praktisera yoga, älska och springa i skogen. Jag hoppas ni finner mig intressant nog för en vidare intervju. Hör av er, jag finns här på jorden precis som alla andra jordbo............

Kommentarer

Postat av: Jörgen

Publicerad 2007-04-30 12:17:17

Hoppas du får en GREAT Valborg! :-)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-05-01 01:24:03

hehe bra sagt :)

Postat av: Micke

Publicerad 2007-05-01 12:42:55

Den bästa layouten jag någonsin sett på en blogg!

Bra skrivet förresten... Ha de gött/Micke

Postat av: Anna

Publicerad 2007-05-01 13:02:07

Fin blogg :) och fint sagt.

Postat av: Anders

Publicerad 2007-05-01 14:15:49

Visst är det lite lustigt att jorden kryllar av människor och att vi alla är helt unika! Det är en mäktig tanke. Inte ens enäggstvillingar är särskilt lika, varken till utseende eller beteende. Det vet nog alla som känner ett par. Så möjligheten till att lära sig av andra är oändlig. När det gäller godhet och ondska så skulle jag vilja ha det som i ett dataspel. Jag vill att en människa som är ond ska ha en SYNBAR röd aura. En god människa en grön aura och en som är mitt emellan, en orange :-) Tänk så mycket enklare livet skulle vara då! Då kan man ju gå steget längre och analysera gott och ont, men det hoppar vi över! :-) Fast ögonen ÄR verkligen själens spegel, så vem behöver en synbar aura? Tja, det hade varit tufft i alla fall :-)

Postat av: Tessa

Publicerad 2007-05-02 19:23:41

Skitläckert inlägg. Jag anställer dig direkt utan ngr förbehåll. Love you Tessa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela