felize

My Confessions

Waiting...

Publicerad 2007-04-26 18:45:34 i Frihet att tala,

image29

Finns det något värre än väntan? Jag har inget tålamod och jag skäms ibland för det. Hela mitt humör kan bli förstört på grund av den förbannade väntan. Man sitter liksom bara där, och väntar. Till vilken nytta egentligen? Varför måste vi vänta, hela livet är ju egentligen, ändå, en enda "evig" väntan på vårt slutgiltiga mål, i detta livet. Finns det något slut på själva väntan? Kanske är det helt upp till oss själva. Jag kanske borde bestämma mig för att:  - Nej, nu orkar jag inte vänta mer, nu skiter jag i det här och går min egen väg.

Kan det fungera? Nej, tänkte väl det!!! Måste acceptera väntan, lära mig uppskatta den och inse att den har en mening som allt annat här i livet. Ja, jag har väl inget val än att omdefiniera den och vara tacksam över att den finns så att jag nu har något att skriva om medans jag väntar..........

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-04-26 20:59:44

låter precis som mig! jag avskyr att vänta, det liksom äter upp en inifrån. Det beror i och för sig på vad det handlar om. Men i stort sätt! Jag tror att väntan handlar om att lära sig uppskatta saker och visst har det en mening som med allt annat, men samtidigt tror jag att det som gör väntan så förödande, är att man på vägen inte kanske vet helt säkert hur saker kommer sluta. Att vara vetandes, underlättar på nått sätt väntan och det man lär sig uppskatta

Postat av: Yelis

Publicerad 2007-04-27 10:14:50

Anna:
Ja, det är precis som du säger! Ovissheten gör att väntan är outhärdlig ibland!!!!! Tack för ännu en bra och givande kommentar!!!!!;)

Postat av: Tessa

Publicerad 2007-04-27 12:27:00

Jag är nog inte rätt person att ge ngt possitivt ang väntan. Den står mig upp i halsen. Kan inte förstå vad den kan ha för syfte. Väntan på nått gott, där man ser målet eller vet att det finns, då behöver den inte bli så plågsam. Men att vänta på ngt som inte ens finns inom räckhåll kan få en att tappa hoppet . Är det en väntan som jag själv har valt så kan det ju göra gott, men en väntan på besked där andra har makten kan nästan få en att gå under. Tänker bara på detta med arbete, att söka alla dessa jobb, men dukan inget annat göra mer än att vänta på att de tar ett beslut.
Tänker på dig!
Puss Tessa

Postat av: Yelis

Publicerad 2007-04-27 18:30:03

Håller med dig Tessa! När andra har makten är bland det värsta som finns och det finns begränsningar för vad man själv kan göra för att påverka plus att det som gör det jobbigt är att man inte vet vad resultatet av väntan kommer att ge en...........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela