felize

My Confessions

"På jakt efter tiden som flytt"...

Publicerad 2007-03-28 14:04:44 i Allmänt,

image22

När värmen kommer, tänker man, vart tog tiden vägen? Man söker det ursprungliga, det verkliga och mera levande. Man finner det, i naturen, på gatan eller i skapandet. På vintern går vi in i våra grottor och bara väntar, väntar på tiden. Vi vill bara sova bort kylan eller rättare sagt, isoleringen. Vi underhåller oss med skräp som oftast bara skapar behov och ångest. Allt för att tiden skall gå, kanske inte medvetet, men vi vet ju inte vad vi annars skall göra. Förr i tiden uppskattade man en sagostund framför brasan eller en framförd sång, men idag är allt så lättsmält. Egentligen har vi inte så mycket att göra, samtidigt som vi aldrig haft mer att göra, än så här. Denna enorma stress, vart är alla på väg? Alla har olika saker för sig, olika mål, trots att vi alla är på väg till samma mål....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-28 16:40:55

Hej yelis. Jag gillar inte heller stress.
Människor mår bara bra av att ta det lite lungnare.
Kram
Morfar

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-28 22:32:28

Jag vill gå i ide på vintern, vi kan göra det tillsammans. Gärna framför en brasa med en bra bok. Det är sant det du skriver, varför inte ta till vara en del av det som gjordes förr. Familjen samlades tillsammans o man läste högt för varandra. Idag är det videofilmer etc som underhåller oss, vi har så svårt idag att underhålla oss själva. Innan jul satt jag m familj och min väninna med familj o julpysslade. Vi gjorde egna julkort och det var så mysigt o roligt. Både gemenskapen o att man får använda sin egen fantasi o kreativitet. Jag röstar för fler sådana kvällar. Puss

Postat av: felize

Publicerad 2007-04-03 10:36:45

Tessa:
Jag röstar också för flera sådana kvällar!!!! puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela