felize

My Confessions

Who, am I?

Publicerad 2008-12-05 18:04:59 i Allmänt,

Ni är en del av oss. Jag är en del av en helhet. Vi är en kedja av orsak och verkan. Ibland vill jag inte vara med och ibland önskar jag att denna del av mig inte fanns. Det finns stunder som denna; jag vill radera det som håller mig kvar i denna del av helhet. Samtidigt vet jag, utan den hade jag inte varit den jag är idag! Men en maktlöshet över vem jag är och vill vara finns där, vare sig jag vill eller inte. Den svävar ovanför mitt huvud, både osynlig och synlig på samma gång. Jag är rädd när jag finner stunder som, endast är en produkt av denna kedja, en kedja som verkar omöjlig att bryta sig loss från. Jag vill vara fri! Helt fri, men vad jag än gör så finns den där. Det spelar ingen roll vad jag gör den finns överallt där jag går. I varje situation, i varje relation, i mina handlingar. Jag kan inte hjälpa att undra; när känner man sig själv? När vet man att man är sin fulla potential av sitt alldeles egna jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela