felize

My Confessions

Yes, it´s my choice, my life...

Publicerad 2008-12-03 23:56:19 i Allmänt,

Att inte veta, varken ut eller in; vad man vill, vad man är menad att göra! Det finns så mycket i livet som man vill göra men det kommer alltid en tid när man vet att, nu måste jag bygga en framtid, trygga framtiden. Varför måste livet vara så, varför är man så påverkad av vad man förväntas att göra. Jag undrar, hur mycket annorlunda mina val hade varit om jag varit helt opåverkad? Ibland vill man bara försvinna till en plats där man inte känner någon, där man kan börja om, helt, på nytt. Men ibland känner man sig osäker och rädd; det enda man vill då, är att stanna kvar på samma plats och bara känna sig trygg. Ångesten tar dock över denna tanke, tanken på att stanna kvar på samma plats resten av livet när det finns så mycket runt om i världen, att upptäcka, att se och att uppleva. Man har ju liksom bara ett liv och när tiden slår ner och faktumet blir levande så finns det inget val kvar än att inse; allt handlar om att bestämma sig, göra ett val och handla utefter det. Ibland snurrar det bara, tanken förblir ofokuserad och man kan inget annat än att känna förvirringen. Ja, jag erkänner; jag är förvirrad. Viljan är stark men vetskapen är begränsad. När man strävar efter kontroll, så är det så svårt ,att släppa taget om vad man borde göra, istället för att fokusera på, vad man vill göra. Vad jag, bara jag, vill göra, med mitt liv, i mitt liv och för mitt liv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela