felize

My Confessions

Living is everything and therefore...

Publicerad 2008-11-16 21:54:42 i Allmänt,

Ibland förstår man inte att andra kan vara intresserade av ens liv då man själv inte ser något intressant i hur man lever. Jag tror dock att man alltid anpassar sig efter hur man lever och man tänker inte längre på om det är intressant eller inte. Man tänker bara på att genomleva dagarna. Det tråkiga är att man gärna sneglar på andras liv och tror att deras liv är så mycket mera intressant än det egna. Egentligen, vad är det som gör en människas liv intressant? Är det upplevelserna och erfarenheterna? eller är det, att våga följa sitt hjärta utan att bry sig om att vara intressant eller inte, i andras ögon? En del människor är ju bara ute efter trygghet och ett ganska "innehållslöst" liv. En del vill bara uppleva saker och, endast utifrån det, känner dom sig levande. Jag tror att jag är fast någonstans i mitten. Vidare anser jag mig själv vara en ganska nöjd person, som njuter i nuet. Låter ganska banalt men det är faktiskt sant. Jag har också mina drömmar, men det finns ändå alltid en känsla av att, om mina drömmar inte besannas, kommer jag aldrig glömma vad som faktiskt är viktigast.; tacksamhet över livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela