felize

My Confessions

Freedom

Publicerad 2007-02-11 02:49:57 i Frihet att tala,

birds

Jag har öppnat denna blogg för att kunna uttrycka mig, på ett sätt som jag känner att jag inte kan eller vågar. Anledningen till att jag ofta, känner så, är för att man alltid måste tänka på vad man säger. Speciellt i sällskap med människor i ens närmaste omgivning. Jag ser den här bloggen som ett tillfälle till att behandla mig själv i min strävan efter frigörelse, från allt som trycker ner mig och tycks landa på mina axlar. Jag ser detta som ett terapeutiskt möte med mig själv och hoppas att jag en dag kan nå mitt mål. Alltså att frigöra mig från det eller dom som ger mig negativ energi. Jag vill uppnå ett konsensus med mig själv, som kommer att stå konstant, och stabilt. Den dag jag stänger denna blogg, så kommer jag att vara färdig behandlad och förmodligen botad från mina återkommande skuldkänslor. Jag vill vara mig själv, kunna stå för allt jag säger, till dom som håller ner mig, utan skuldkänslor. Jag vill inte vara begränsad i
min "bur", utan kunna fylla den med relativt stor yta och gärna fylld av solsken..........

Kommentarer

Postat av: Gothique

Publicerad 2007-02-19 02:30:50

Hmmm, jag har ju en liknande tanke bakom mitt frigörande skrivande. Den dag jag inte behöver tänka på vad jag skriver, så kommer jag också att skriva som bäst.
Jag har förresten gått författarutbildningar på både folkhögskola (Åsa fhsk i Sköldinge) och universitet (Lund). Oftast får man skriva precis det man vill där.

Postat av: BiLLy RocKWooD

Publicerad 2007-02-19 11:46:33

Jag borde kanske oxå börja då!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela