felize

My Confessions

Inspiration comes and goes...

Publicerad 2008-11-13 22:39:41 i Allmänt,



Min inspiration har sviktat de senaste månaderna, men nu är den tillbaka. Tidigare i mitt liv, brukade jag bli fruktansvärt frustrerad, nästan deprimerad, när inspirationen gick förlorad. Nuförtiden tar jag det bara lugnt och bara låter den komma när den kommer. För den dyker upp förr eller senare. Inspirationstorka beror oftast, för mig, på att man varierat sina upplevelser för lite. Man måste läsa nya böcker, titta på nya filmer, prata om andra saker än det man pratat om de senaste månaderna. En annan viktig sak är att lyssna på ny musik. Uppleva nya sinnesintryck helt enkelt, det är klart att livet i sig är en enda evig inspiration egentligen, men ibland känns det som om livet står still när man ungefär gör samma saker varje dag. Saker man längtat efter eller inte gjort på länge, får alltid en ny betydelse eller mening när man gör dom igen. Man uppskattar det annorlunda, det gäller bara att hålla fast vid tanken, annars tenderar man ofta att börja ta det för givet. Ungefär som att göra slut och bli ihop igen. Om man då håller fast vid tanken på hur det kändes att vara utan den andra, känns det oftare lättare att kämpa vidare när saker och ting inte känns lika självklara längre. Mycket handlar om vilja och beslut. Att bestämma sig att man vill, oftast funkar det då, om man nu inte har för mycket problem med sig själv. Det är viktigt med inspiration i kärlek och relationer också, men det kan också förråda när man, så fort man tappar inspirationen, ger upp. Många börjar leta fel hos den andra och är för feg för att fortsätta, kommer sen med lögner och ursäkter för att skydda sin egen svaghet. Jag känner ett par, som trots väldiga svårigheter, inte ger upp. Det ger mig inspiration, att det alltid finns människor som trots sina svagheter, inte ger upp. För mig är inspirationen otroligt viktig, för livets alla områden, men viktigt är det också att komma ihåg; den kommer och går och då gäller det att inte ge upp.......................







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela