felize

My Confessions

Who & how, do you wanna be?

Publicerad 2007-05-06 13:38:34 i Frihet att tala,

image33

Var på stan igår och ville bara skrika! Satt och fikade, tittade på folk eller rättare sagt Hollywood Wannabees, eller kanske alla slags wannabees. Kanske tittar andra på mig och tänker likadant, men hoppas inte det och jag tror inte det. Jag är inte utstuderad och jag är ingen slav inför modet och kändisvärlden. Jag börjar t.o.m tro att Brangelina familjen har lyckats skapa en s.k familjetrend där man visar världen sina avkommor, i snygga trendiga kläder och trimmade kroppar. Igår såg jag en massa Lindsay Lohans, Paris Hiltons, Nicole Richies, Jessica Albas och kanske eventuellt en och annan Jennifer Lopez. Och förresten, höll nästan på att glömma, alla supermodeller, alla topmodel wannabees. Alltså detta är pinsamt! Jag menar vad gör dessa människor i sin ensamhet? Tänker dom bara på kläder, utseende och pengar, för att kunna skaffa mer av det förstnämnda? Det är klart att utseende är viktigt och att man i alla tider har mått bra av att klä sig fint eller göra sig fin, men vår tid slår nog alla rekord. Industrin har blivit så stor så att man börjar tro att det är den enda industri som finns! Det är verkligen inte konstigt att nästan alla unga människor idag mår psykiskt dåligt! Vad har vi för ideal och värderingar egentligen. Det spelar ju ingen roll hur duktig man är i skolan, hur mycket man kan sin historia eller sin psykologi om man inte tar det till sig på "rätt" sätt. Alla kan ju lära men det är ju inte det som räknas utan det är ju hur man lever efter det man lär. Vi här i Västvärlden är lika lättpåverkade och hjärntvättade som de människor, sekter och länder vi pekar finger på. Vår skepnad är kanske bara mera finslipad, putsad och polerad. Det tar längre tid att tvätta av vårat smink och se vad som döljer sig bakom fasaden och ytan........

Kommentarer

Postat av: Tessa

Publicerad 2007-05-07 21:01:05

Det du skriver om är verkligen intressant. Tänk att det finns så många med dessa problem. Tron att vara den vackraste eller snyggaste, där man kämpar för att hålla sitt ideal uppe hela tiden. Man gör inte det för sig själv utan tänker hela tiden på vad andra ska tycka. Undrar var alla dessa andra finns den dag då man behöver hjälp eller den dag man inte orkar hålla detta ideal. Sedan frågar jag mig själv ibland hur de ser på alla andra. Om man går o tror att man är vackrast på en plats, hur ser man då på andra människor. Ser man ner på dem eller tycker man bara att de inte är lika mkt värda som en själv.Undrar vart detta samhälle är på väg. Själv kan jag glädjas åt om någon verkligen ser bra ut eller har fixat till sig, för det kan alla människor ibland få känna, att känna sig vacker. Men inte för andra utan att känna det för sig själv. Många av dessa wannabees har ingen själv, blicken är helt död utan känslor. Denna ensamhet som de måste känna,

Postat av: Anna

Publicerad 2007-05-08 18:24:24

Klart man ska se bra och känna sig bekväm i sig själv, men det har gått överstyr. Folk är så rädda för att misslyckas och att vara sämre än någon, det döljer dom genom att spela perfekta paris hiltons, tror dom...

Postat av: Yelis

Publicerad 2007-05-09 11:04:54

Anna:
Så rätt men det som skrämmer mig mest det är att människor beundrar och nästan avgudar människor de inte känner. Dom avgudar bara ytan istället för att beundra människan som finns inuti och det kan vi aldrig veta med en offentlig människa eftersom vi oftast inte känner honom/henne. Att pengar, makt och utseende kan få folk att se upp till människor dom inte känner är för mig ofattbart. Jag menar okey man kan beundra en kändis för en prestation, som bra skådis, sångerska eller grym modell men inte bara så där för att den ser bra ut eller klär sig bra och är känd.....tragisk värld vi lever i...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela