felize

My Confessions

Am I, crazy now?

Publicerad 2008-12-05 18:15:19 i Allmänt,

Det finns så många saker som vi tar för givet, saker som vi verkligen aldrig tänker på. Jag undrar dock om dessa saker, som vi tar för givet och aldrig tänker på, kanske är viktigare än vi tror, att åtminstone ägna en tanke. Ett förslag till en sådan tanke; hur många ord eller bokstäver har jag egentligen skrivit under mitt liv? Hur många gånger har jag fått beröm i mitt liv? Hur många gånger har jag diskat i mitt liv? Dessa tankar låter säkert helt skruvade men bara tanken är ju egentligen fascinerande. Det finns ju så mycket annat onödigt vi ödslar våra tankar och vår energi på, så varför skulle det vara oviktigt att faktiskt tänka på saker som vi tar för givet. En dag kanske man inte kan skriva mera, en dag, blir man kanske, helt osynlig för andra och en vacker dag, kan man inte ens diska mera. Tanken på alla gånger vi gör olika saker i vårt liv och antalet vi har gjort samma saker på, är för mig fascinerande. En dag är egentligen fylld med saker vi tar för givet och som vi aldrig ägnar en tanke. Livet är fylld av mysterier och osagda "sanningar",,,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela