felize

My Confessions

Furthermore...

Publicerad 2008-11-13 22:41:32 i Allmänt,



Sista inlägget handlade om inspiration, eftersom jag oftast bara skriver och inte tänker, kom jag på efteråt att jag hade glömt en viktig punkt. Den punkten handlar om avsikten bakom inspirationen. Jag tror nämligen att, om man inte gör saker av "rätt" anledning eller medveten anledning, kan inspirationen aldrig vara densamma som när man vet det. Alltså, om man nu vill bli, t. ex författare men inte vet varför eller tappar tråden om varför man skriver kan inspirationen aldrig bli hundraprocentig. En inspiration är en rätt känsla eller en fel känsla som måste uttryckas och förmedlas, men om avsikten bakom inspirationen inte är den ursprungliga eller äkta varan kan den aldrig behållas. Många, tror jag, går omkring och vill bli olika saker men efter ett tag tappar dom anledningen bakom avsikten. Avsikten kan då beslöjas med anledningar som egentligen inte är rätt för en själv. Jag tror det är viktigt, speciellt med yrken som är artistiska av något slag, där man drivs av inspiration, att veta varför man gör det man gör och då inte tappar det där "varföret". Om man tappar vägen så hittar man sällan tillbaka till inspirationens ursprung............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela