felize

My Confessions

What´s wrong with seeking solitude?..

Publicerad 2008-11-13 22:12:50 i Allmänt,



Varför anses det vara fel att söka sig till ensamheten? Alla människor behöver en paus ibland, alla människor behöver få andas i sin ensamhet. Vissa människor klarar inte av ensamheten då de kanske inte orkar lyssna, andas och begrunda sig själva, sin omgivning och sitt liv. Jag är ingen bitter, olycklig eller självömkande människa för det. Jag är djup och ödmjuk! Detta är något jag är stolt över och därför önskar jag att andra försökte respektera och acceptera detta. Vidare är jag tacksam över vad jag har, livet. Likaså uppskattar jag dom "små" sakerna i tillvaron. En puss, en kram, ett djur, ett barn, en vän, en god kopp te, en bakelse, en god middag, en bra bok, en bra film och slutligen, bra musik. Detta betyder dock inte att jag alltid är lycklig, men det är enligt mig, inte meningen heller. Jag finner en mening i min olycka också och den meningen tänker jag inte låta någon förstöra genom att trycka ner min vilja till ensamhet. Jag kan bara söka i min ensamhet. Jag kan bara hitta i min ensamhet och jag kan bara njuta av den jag är, i min ensamhet......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela