felize

My Confessions

Upcoming book about depression and panicattacks...

Publicerad 2013-06-13 14:26:00 i Allmänt,

 
Jag blir så glad när människor runt omkring en ägnar sin tid åt meningsfulla saker såsom att t.ex skriva böcker vilket inspirerar andra till att göra det samma! Redaktören på www.1000glada.se har nu skrivit en bok om depression och panikångest. Boken släpps först våren 2014 men han har en blogg - www.vadardeppression.se där han skriver och besvarar alla möjliga frågor både om boken i sig, och om depression och panikångest. Jag läste inledningen av boken och kan inte vänta tills jag får möjligheten att läsa hela! Då jag själv gått igenom en jobbig depression och skrivit krönikor på 1000glada vet jag hur svårt det är och vad mycket skam som ligger bakom trots vårt upplysta samhälle. För att återkomma till boken - som handlar om depression och panikångest i allmänhet dock skrivet utifrån ett självupplevt perspektiv - kan jag inget annat än känna tacksamhet över människor som skriver om ämnet och som vill dela med sig i hopp om att kunna beröra någon. Vidare även kunna vara en ring på vattnet som bidrar till att någon/några kan komma att återfinna ett ljus i det mörka. Om ni är intresserade av ämnet eller om ni själva upplevt/upplever någon form av depression eller ångest - klicka in er på sidorna - ni kommer att bli förvånade över hur vanligt det är och att depression och ångest har inga kategorier, alltså det finns ingen typ som ligger mera i riskzonen än någon annan, ingen speciell klasstillhörighet, eller annan tillhörighet som skulle kunna vara avgörande när det handlar om vem som råkar ut för en depression. Enligt mig - det handlar om att vara människa helt enkelt i en värld som är allt annat än okomplex...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

felize

En nyfiken människa som vill veta vad livet går ut på. Söker kunskap, erfarenhet och frigörelse....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela